środa, 18 maja 2016

Przed Komunią Świętą wnuczki.

Żyję przygotowaniami do Komunii Świętej naszej najmłodszej wnuczki. Duchowo i fizycznie. Dusza gotowa czeka, a ciało jakoś nie chce się poddać zabiegom upiększającym. Ale to przecież nie najważniejsze!
            Myślami jestem na swojej skromnej uroczystości komunijnej. Byłam najstarsza z czworga rodzeństwa i pierwsza z dzieci przyjmowałam ten  ważny w życiu katolika sakrament. Pamiętam do dziś zapach kościoła, pewnie świec i kadzidła  w dniu mojej Komunii Św. Pamiętam podniosły nastrój uroczystości. Pamiętam, że  na białej, długiej sukience miałam pięknie wyhaftowaną przez siostrę mojego ojca, zakonną siostrę, hostię, a w ręku trzymałam białą lilię. Wiem na pewno, że w domu dzień był bardzo uroczysty, wszyscy okazywali mi miłość. A z gości  pamiętam, że na pewno była moja matka chrzestna, moja kochana ciocia Hela.

            Z zainteresowaniem oglądam też zdjęcie z tejże uroczystości mojej mamy. To fotografia z 1923 roku. Na zdjęciu jest moja mama, to ta niższa dziewczynka, ze swoją rok starszą siostrą Joanną. Są tu takie piękne, szczęśliwe.  

8 komentarzy:

  1. też gdzieś mam fotografię z komunii Mamy... i chyba była razem ze starszą siostrą...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe wspomnienia. Lubię fotografie - zatrzymują czas, zatrzymują wspomnienia...

    Pamiętam swoją I Komunię Św.
    duchowo bardzo to przeżywałam :)
    Miałam spaniałego księdza, który wskazał mi drogę do Boga

    Clara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Claro! Dziękuję. Czytałam Twój ostatni wpis na Twoim blogu.Nie umiem się tam zalogować. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Takie wydarzenie to zawsze ogrom emocji i to nie tylko dla osoby najbardziej zainteresowanej. Nic zresztą dziwnego. A zdjęcie bardzo klimatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia to jeden z najlepszych sposobów na przywrócenie wspomnień jak i również np. dowiadywanie się o przeszłości naszych bliskich. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie zdjęcia. Ss piękne,magiczne.. i zazdroszczę takiej pamiątki . Ja też chwilę co po przygotowaniach jak i samej uroczystości komunijnej do której przygotowywałam się razem z moim pierworodnym. Wielkie emocje wielkie uczucia i dzień niesamowicie dla mnie ważny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to bardzo wzruszające. Dziękuję za wizytę!

      Usuń