czwartek, 29 czerwca 2017

Jeszcze trochę pomarudzę!

W Ciechocinku zwiedziliśmy Warzelnię Soli, muzeum.
Moją uwagę zwróciły wystawiane tam w nieczynnej części warzelni sprzęty do rehabilitacji. Stare, sprzed stu lat.
Ten powyżej to wygląda jak dzisiejszy "atlas" !

A to rower stacjonarny. Podejrzewam, że Kettler wzorował się na sprzęcie z Ciechocinka.
Tak wyglądała dawniej ławeczka do ćwiczeń.
Ten przyrząd mnie przerażał! Był przeznaczony do ćwiczeń dłoni!
W tej kabinie po włączeniu wszystkich żarówek zamykano pacjenta, tak leczono ciepłem.

Pokazywałam te zdjęcia przyjaciołom
 Pytali mnie, czy byłam w muzeum tortur?
Dotychczas myślałam, że siłownie to wynalazek współczesnej techniki.
A to wcale nie jest prawdą!

9 komentarzy:

  1. Zwiedzałam kiedyś starą warzelnię w Ciechocinku na wycieczce, ale takich atrakcji tam nie było, a szkoda - dla mnie. Widocznie dbają o turystów i coś dołożyli, co cieszy. Musze sie koniecznie wybrać, by sprawdzić, co nowego. Te urządzenia to faktycznie jak w muzeum tortur :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do zwiedzania Ciechocinka! Pewnie najpiękniejszy jest latem!
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Oj,chyba bym nie skorzystała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym dziś nie poddała się tym zabiegom, ale dawniej nie miano wyjścia i właśnie taki sprzęt leczył. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Wszystko wszak miało jakiś swój początek, sprzęt rehabilitacyjny i ten w siłowniach także.
    Z czasem, podobnie jak i wszystkie inne przedmioty użytkowe ewaluował, przyjmując inne, bardziej ergonomiczne kształty.Zmieniły sią również materiały, z których te dawne sprzęty były wytwarzane.
    Popatrz np. na gorsety - te dzisiejsze są cieniutkie i wielce ozdobne, a spełniają to samo zadanie co tamte, wykonane z płótna, pełne fiszbin i wiązane na mocne sznurówki.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, masz rację! Świat pędzi do przodu, ale wszystko miało swój początek.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Rzeczywiście ten do dłoni trochę przerażający.
    Miłej niedzieli. :) .

    OdpowiedzUsuń
  5. o prosze biorąc pod uwagę ze reularnie chodze na siłownie fajnie popatrzec na takie dawne sprzęty :)

    OdpowiedzUsuń